Friday, June 06, 2014

Asalnya niat


Asalnya niat,
Kalau aku punya banyak wang,
Aku ingin buat itu dan buat ini,
Katanya amal jariah,
Buat bekal di negeri abadi

Asalnya niat,
Kalau aku punya banyak wang,
Kan ku beri pada dia yang di sana dan di sini,
Katanya rezeki
Harus dikongsi-kongsi

Asalnya niat,
Kalau aku punya banyak wang,
Kan ku lunaskan hutang sini dan hutang sana,
Agar tiba waktunya,
Rohnya aman-aman saja

Asalnya niat,
Kalau aku punya banyak wang,
Akan ku tukar pondok kecil ibu jadi istana,
Kerna itu impian ibu,
Sekian lamanya

Tiba waktunya, doa terangkat, impian terkabul,
Ah!
Kenapa harus aku buat itu dan buat ini,
Wang ini aku yang punya!
Kenapa harus aku beri pada dia yang di sana dan di sini,
Kalau mahu, usaha!
Bagaimana harus aku lunaskan hutang sini dan hutang sana,
Hutang baru berganda-ganda!
Istana ibu itu aku yang usaha,
Pusaka itu aku yang punya!

Ya allah,
Jangan Kau palingkan hati kami setelah Kau berikan hidayahMu, 
Kurniakan pada kami rahmat dari sisiMu,
Sesungguhnya Engkau Maha Pemberi.

No comments: