Saturday, June 28, 2014

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan

Hi =)

Syukur Alhamdulillah, masih diberi kesempatan untuk bertemu Ramadhan sekali lagi untuk tahun ni. Amacam semayang terawih? 8 ke 20? Keh2. Tak kisah la berapa rakaat pun sebenarnya, yang penting ikhlas buat, ye dak?

For me, untuk terawih yang pertama ni, i solat dalam gelap. Hoh?! Dah kenapa pulak solat dalam gelap senah oi? Ha, pasal blackout pulak kat masjid yang biasa aku pergi ni. Tapi nasib baik ada 'aircond' semulajadi untuk cover panas kat dalam masjid tadi. Hujan renyai-renyai mengiringi terawih kami malam ni.

Balik rumah tetiba rasa nak dengar lagu Lebaran Ini by Ajai. Dah kenapa aku ni kan. Efek blackout tadi ke ape. Nolaahh, memang lagu feveret bila time-time puasa camni. Walaupun raya lambat lagi, layankan aje.




Lirik lagu Lebaran Ini by Ajai, Raihan, Nowseeheart, Rem

Mendayu suara meniti angkasa
Alunan takbir mengulit pagi
Insan tersenyum tanda gembira
Lebaran mulia menjelma lagi, kali ini

(i)
Di hari lebaran mulia ini
Jangan pula membuat dosa 
Begitulah hakikatnya hari raya
Bergembira tanpa melupakannya, Allah yang Esa

Indah suasana dalam senyuman
Seluruh alam turut raikan
Mengucapkan syukur pada Tuhan
Atas nikmat yang datang, limpahannya, woo..oh..

(chorus)
Ikhlaskan hati mohon kemaafan
Leburlah dosa di tapak tangan
Lupakan segala silap dan salah
Insan bersatu membina ummah uh..uh..

p/s: Selamat berpuasa semua ;)




2 comments:

CT Humairah said...

selamat berpuasa :D

Amalina Hasbullah said...

selamat berpuasa too..hehe..=)